درباره وبلاگ


به وبلاگ بچه های آسمانی خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها
  • بچه های پیام نور زهک
  • جی پی اس موتور
  • جی پی اس مخفی خودرو

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بچه های آسمانی و آدرس bacehay-asemani.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:






Alternative content



دریافت كد ساعت
بچه های آسمانی




معرفی بازی های بومی خراسان شمالی

مجموعهبازیهای محلی

 

 

 

 

 کلاغ پر

 

 اهداف بازی: سرگرمی و نشاط، افزایش تمرکز، دقت و هماهنگی عصبی عضلانی

 

▪ تعداد بازیکنان: ۴ تا ۱۰ نفر

 

▪ محوطه بازی: فضای بسته

 

▪ شرح بازی:

بازیکنان از بین خودشان یک استاد انتخاب می کنند. همه به همراه استاد به شکل دایره وار دور هم می نشینند. هر کدام از بازیکنان انگشت اشاره شان را روی زمین می گذارند و استاد نیز انگشتش را روی زمین می گذارد و عبارت هایی هم چون «کلاغ پر، گنجشک پر، عقاب پر، اتاق پر و اسب پر» را می گوید. هم زمان با گفتن هر مورد، به وسیله استاد، بازیکنان باید در صورت درستی در پریدن، انگشتشان را به بالا ببرند و در صورت اشتباه در پرش، انگشت را حرکت ندهند.استاد برای آزمایش هوش و ذکاوت بازیکنان و به اشتباه انداختن آنان، گاهی اوقات، انگشتش را به اشتباه بالا می برد و به طور مثال می گوید: «تلویزیون پر» و انگشت را به نشانه پریدن بالا می برد و یا می گوید:« پروانه پر» و انگشتش را بالا نمی برد.این بازی به همین شیوه ادامه می یابد و هر کس حرکت پریدن یا نپریدن را به اشتباه اجرا کند، می سوزد و باید از بازی خارج شود. در پایان فقط یک نفر باقی می ماند که به عنوان برنده بازی شناخته می شود و مورد تشویق دوستان قرار می گیرد.

 

 

کچه کچه (گل یا پوچ)

 

▪ اهداف بازی: سرگرمی، افزایش دقت، ذکاوت و تیزهوشی

 

▪ تعداد بازیکنان: ۴ نفر به بالا

 

▪ ابزار بازی: چیزی که به عنوان گل استفاده شود (نخود یا سنگ)

 

▪ محوطه بازی: فضای بسته

 

▪ شرح بازی:

بازی کچه کچه بیشتر در عروسی ها انجام و گاهی در محافل و شب نشینی های خانوادگی اجرا می شود.ابتدا افراد به ۲ گروه تقسیم می شوند و هر گروه، یک سرگروه با نام استاد انتخاب می کند و استادها سر امتیاز با یکدیگر توافق می کنند؛ مثلا پایان بازی تا امتیاز ۲۰ باشد. بعد دو گروه رو به روی هم می نشینند و بین دو استاد گروه اول و دوم قرعه کشی می شود و مثلا قرعه کشی را گروه اول می برد. بازی به این گونه آغاز می شود که استاد گروه اول باید گل را به دست یکی از افراد گروهش بدهد. برای این کار بلند می شود و از نفر اول گروه تا نفر آخر، دستش را می چرخاند و به گونه ای اظهار می کند که گل را در دست هر شخصی می گذارد، به طوری که گروه دوم متوجه نشود که گل را در دست چه کسی گذاشته است، بعد خودش هم در بین گروه می نشیند. البته می تواند گل را نیز در دست خودش نگه دارد. بعد از این که استاد نشست، استاد گروه دوم باید حدس بزند که گل در دست کدام شخص است، البته افراد گروهش هم می توانند به او کمک کنند. در این جا ۲ حالت رخ می دهد:حالت اول: اگر استاد گروه دوم حدسش درست باشد، گل را می گیرد و این کار را در بین گروهش تکرار می کند.حالت دوم: اگر حدسش اشتباه باشد، گروه اول یک امتیاز می گیرد و استاد گروه اول دوباره گل را به دست یکی از افراد گروهش می دهد و دوباره باید گروه دوم حدس بزند. در این بازی، اگر استادها حدسشان درست باشد، گل را برای گروه خودشان می گیرند و اگر اشتباه حدس بزنند یک امتیاز به حریف واگذار می کنند. گروهی که زودتر به امتیاز مورد نظر برسد برنده بازی شناخته می شود و بازی تمام می شود.جایزه بازی را که گردو، آجیل، کشمش، خرما و میوه است، صاحب عروسی باید تهیه کند و اگر از لحاظ مالی ضعیف باشد، گروه بازنده تهیه می کند و هر دو گروه جایزه را که خوردنی است با هم می خورند.

 

 

کبریت بازی

 

▪ اهداف بازی: سرگرمی و تفریح و هماهنگی عصبی و عضلانی

 

▪ تعداد بازیکنان: ۶ تا ۲۰ نفر

 

▪ ابزار بازی: یک عدد کبریت و قلم

 

▪ محوطه بازی: فضای بسته

 

▪ شرح بازی: روی دو سطح بزرگ کبریت یک سمت دزد و سمت دیگر پلیس و روی یک طرف سطح باروتی کبریت شاه و طرف دیگرش وزیر نوشته می شود. سپس بچه ها دایره وار می نشینند و به نوبت کبریت را پرتاب می کنند تا یک نفر شاه را بیاورد. این روش ادامه پیدا می کند تا وزیر هم پیدا شود. از آن پس هر فردی که دزد بیاورد باید بدین گونه مجازات شود:

 

وزیر می گوید: پادشاه پادشاه یک دزد داریم.

 

پادشاه: دزد کیست؟

 

وزیر: (اسم دزد را می گوید)

 

پادشاه: چی دزدیده؟

 

وزیر: شیلنگ همسایه (هر وسیله ای را می تواند نام ببرد)

 

در این قسمت پادشاه یک دستور می دهد و دزد باید اجرا کند و وزیر نیز ناظر اجرای دستور است. حال نوبت به فرد بعدی می رسد که باید کبریت را بیندازد؛ اگر پلیس بیاورد هیچ آسیبی نمی بیند ولی اگر دزد بیاورد به روشی که اشاره شد با او برخورد می کنند. کبریت انداختن بین دو نفر ادامه می یابد و کسانی که مقام وزیر و پادشاه را دارند نیازی نیست که کبریت بیندازند، ولی اگر کسی شاه یا وزیر بیاورد او صاحب این مقام است و فرد قبلی خلع می شود وگرنه تا پیدا شدن شاه یا وزیر جدید این مقام ثابت است و صاحب آن به انداختن مجدد کبریت نیازی ندارد. بازی تا هر موقع می تواند ادامه یابد. توضیح: مجازات می تواند انجام دادن کارهایی نظیر آب آوردن، کلاغ پر رفتن و زو کشیدن باشد.

 

 



چهار شنبه 23 مرداد 1392برچسب:, :: 15:6 ::  نويسنده : پویا

 

هیچ وقت آرزو نکن توی دنیا جای کسی باشی 

چون اگه آرزوت براورده بشه                    

جای خودت توی دنیا خیلی

 

خالیه

 

 



سه شنبه 22 مرداد 1392برچسب:, :: 15:36 ::  نويسنده : پویا

کوچک که بودیم چه دل های بزرگی داشتیم

اکنون که بزرگیم چه دلتنگیم

کاش دلهامو به بزرگی بچگی بود

کاش همان کودکی بودیم که حرفهایش را

از نگاهش می توان خواند

کاش برای حرف زدن نیازی به صحبت کردن نداشتیم

کاش برای حرف زدن فقط نگاه کافی بود

کاش قلبها در چهره بود

اما اکنون اگر فریاد هم بزنیم کسی نمی فهمد

و دل خوش کرده ایم که سکوت کرده ایم

سکوت پر بهتر از فریاد تو خالیست

سکوتی را که یک نفر بفهمد بهتر از هزار فریادی است که هیچ کس نفهمد

سکوتی که سرشار از ناگفته هاست

ناگفته هایی که گفتنش یک درد و نگفتنش هزاران درد دارد

سکوتی که یک نفر در این دنیا هست که آنرا می فهمد

یک نفری که برات یه دنیا ارزش داره و بدون اینکه در کنارت باشه سکوتت رو می فهمه

یک نفر که ......

دنیا را ببین... بچه بودیم از آسمان باران می آمد

بزرگ شده ایم از چشمهایمان می آید!!

بچه بودیم همه چشمای خیسمون رو میدیدن

بزرگ شدیم هیچکی نمیبینه

بچه بودیم تو جمع گریه می کردیم

بزرگ شدیم تو خلوت

بچه بودیم راحت دلمون نمی شکست

بزرگ شدیم خیلی آسون دلمون می شکنه

بچه بودیم اگه دلمون می شکست با یه آبنبات دلمونو بدست می آوردن

بزرگ که شدیم وقتی دلمون رو شکستن با هیچ چیز دیگه نمیشه درستش کرد فقط جای شکستگیش روی دل میمونه با هیچ آبنباتی درست نمیشه

بچه بودیم همه رو 10 تا دوست داشتیم

بزرگ که شدیم بعضی ها رو هیچی بعضی هارو کم و بعضی ها رو بی نهایت دوست داریم

بچه که بودیم قضاوت نمی کردیم و همه یکسان بودن

بزرگ که شدیم قضاوتهای درست و غلط باعث شد که اندازه دوست داشتنمون تغییر کنه

کاش هنوزم همه رو به اندازه همون10 تای بچگی دوست داشتیم

بچه که بودیم اگه با کسی دعوا میکردیم 1 ساعت بعد از یادمون میرفت

بزرگ که شدیم گاهی دعواهامون سالها تو یادمون مونده و آشتی نمی کنیم

 
بچه  که بودیم حتی فکر  شکستن دل کسی رو هم نمیکردیم

 
بزرگ که شدیم خیلی راحت دلها رو میشکنیم  از کنارش رد میشیم
بچه که بودیم گاهی با یه تیکه نخ سرگرم می شدیم
بزرگ مه شدیم حتی 100 تا کلاف نخم سرگرممون نمیکنه

 

بچه که بودیم انسانها رو به خاطر انسان بودنشون میخواستیم ونه پول و...

 
بزرگ شدیم به همه چیز نگاه میکنیم بجز انسان بودن

بچه که بودیم بزرگترین آرزومون داشتن کوچکترین چیز بود

بزرگ که شدیم کوچکترین آرزومون داشتن بزرگترین چیزه

بچه که بودیم آرزمون بزرگ شدن بود

بزرگ که شدیم حسرت برگشتن به بچگی رو داریم

بچه که بودیم تو بازیهامون همش ادای بزرگ ترها رو در می آوردیم

بزرگ که شدیم همش تو خیالمون بر میگردیم به بچگی

بچه بودیم دل درد ها را به هزار ناله می گفتیم همه می فهمیدند

بزرگ شده ایم درد دل را به صد زبان به کسی می گوییم ...هیچ کس نمی فهمد

بچه که بودیم دوستیامون تا نداشت

بزرگ که شدیم همه دوستیامون تا داره

بچه که بودیم بچه بودیم

بزرگ که شدیم بزرگ که نشدیم هیچ دیگه همون بچه هم نیستیم

پس می بینیم که چه دنیایی دارن بچه ها و چقدر دنیایی دارن بزرگ ترها

پس ای کاش هیچ وقت بزرگ نمی شدیم و همیشه بچه بودیم



سه شنبه 22 مرداد 1392برچسب:, :: 15:28 ::  نويسنده : پویا

مگیم ای کاش جوانی المثنی داشت ای کاش...   

 

 

با ثروت و طلا و جواهر ،هر کاری می توانید بکنید جز به دست اوردن جوانی.باور کنید که جوانی چه سرمایه بزرگی است. 

 

 

 

 جوانی چون رود ،پیری بیاید                     رود شادی و دلگیری بیاید    

 

 

 

پنج چیز را قبل از پنج چیز دیگر غنیمت شمار 

 

                                1-جوانی ات را قبل از پیری 

                                2-سلامتی ات را قبل از بیماری 

                                3-غنی بودن را قبل از تهیدستی 

                                4-فراغت را قبل از گرفتاری 

                                5-زندگی ات را قبل از مرگ 

                                                                    حضرت محمد (ص) 



سه شنبه 22 مرداد 1392برچسب:, :: 15:16 ::  نويسنده : پویا

عذاب دروغگو 

            

  

 

بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم

روزى رسول اکرم (ص ) فرمود دیشب در خواب دیدم که مردى نزد من آمد و گفت برخیز برخاستم . دو مرد را دیدم که یکى ایستاده و در دست خود چیزى شبیه بعصاى آهنین دارد و آنرا بر گوشه دهان مرد دیگرى که نشسته است فرو مى برد باندازه اى فشار مى دهد تا میان دو شانه اش مى رسد آنگاه بیرون آورد و در طرف دیگر دهان او داخل مى کند، طرف اول خوب مى شود این قسمت دیگر را هم مانند قبلى پاره مى کند به آن شخص که مرا حرکت داد گفتم این چه کسى است و براى چه اینطور عذاب مى کشد، گفت این مرد دروغگو است که در قبر او را تا روز قیامت اینطور کیفر مى دهند.( منتهى ، ج 1، ص 328)

 

 



دو شنبه 21 مرداد 1392برچسب:, :: 22:11 ::  نويسنده : پویا

سلامت در پناه معنویت

گزارش نشست سلامت و معنویت

شاید اگر بخواهیم همه این نتایج را به نوعی توجیه کنیم، یکی از مهم‌ترین توجیه‌هایمان این باشد که پرداختن به امور معنوی می‌تواند استرس‌مان را کم کند و باعث آرامش ‌ما شود. همین کمک می‌کند تا سیستم ایمنی بدن بهتر کارش را انجام دهد.

در این باره هم مطالعات زیادی انجام شده که دکتر درخشان پاره‌ای از آنها را مرور می‌کند: بررسی مروری روی 100 پژوهش نشان داد 79 درصد از این پژوهش‌ها توانسته‌اند همبستگی معنا دار و مثبتی را بین افزایش اشتغال به امور مذهبی و افزایش ‌روان‌درستی مشخص کنند.

در مطالعه دیگری از همین نوع که در دانشگاه دوک انجام شده، معلوم شد از 93 پژوهش، 60 تای آنها توانسته‌اند نشان دهند که در این افراد میزان افسردگی به طرز قابل ‌ملاحظه‌ای کمتر دیده می‌شود.

مطالعات ایرانی

ایرانی‌ها هم مطالعات خوبی در این‌باره داشته‌اند؛ گرچه حجم آن به اندازه مطالعات غربی نیست.

یکی از این مطالعات نشان داده است کسانی که به نماز‌های یومیه‌شان پایبند هستند، اصولاً احساس ذهنی (یا همان روان‌درستی) بیشتری دارند.

مطالعه دیگری در سال 1380 نشان داده که رابطه معنی‌داری بین توکل به خدا و احساس آرامش روانی وجود دارد. خانم دکتر آرین، از محققان ایرانی ساکن کانادا، در سال 1380 نشان داده که دینداری و احساس روان‌درستی با هم رابطه مستقیمی دارند.

سرگلزایی، محقق دیگر ایرانی در همان سال تحقیق دیگری را گزارش کرد که نشان می‌داد هر چه زمان فعالیت‌های مذهبی بیشتر باشد، میزان افسردگی، استرس و همچنین سوء مصرف مواد بیشتر می‌شود.

مطالعه دیگری را هم آقای دکتر بوالهری و همکارانشان در سال 1379 در انیستیتو روانپزشکی تهران انجام دادند؛ به این ترتیب که پرسشنامه‌ای را برای ارزیابی میزان توکل افراد طراحی کردند. مقایسه نتایج این پرسشنامه‌ها با نتایج حاصل از پرسشنامه ی استرس نشان داد که هرچه توکل فرد بیشتر باشد، استرس او کمتر است.

نتایج مشابهی هم در زمینه بروز رفتارهای پُرخطر و ناسالم به دست آمده است. به عنوان مثال، در بررسی 138 پژوهش مشخص شده است که 90 درصد نتایج این پژوهش‌ها به صراحت نشان می‌دهند که افراد مذهبی، ‌کمتر سیگار می‌کشند و رفتارهای پرخطر جنسی کمتری دارند.

چند سؤال

به نظر می‌رسد درباره تاثیر دین و معنویت بر مسائل مربوط به بهداشت، سلامت و پزشکی، ابهامات زیادی وجود دارد که هم سخنرانی‌های این نشست آن را نشان می‌دهد و هم پرسش و پاسخ‌هایی که در فواصل سخنرانی‌ها جریان داشت.

این‌طور به نظر می‌رسد که اکثر صاحب‌نظران هنوز به درک واحدی از معنا و مفهوم معنویت و دین نرسیده‌اند. آنها نمی‌دانند که باید تاثیر معنویت را بر بیماران بررسی کنند یا پزشکانی که قرار است این بیماران را معاینه و درمان کنند.

ضمن این که علی‌رغم تاکید اغلب کارشناسانی که در این همایش حضور داشتند، خطر نگاه ابزارگرایانه به مسائل معنوی و دینی، صرفاً برای درمان بهتر بیماری و نه به خاطر اصل آنها، به شدت وجود دارد.

با وجود تمام این ابهامات که در مرحله تعاریف و اصول دیده می‌شود، در مرحله کاربرد هم با مشکلات مهمی مواجهیم و آن این که نتایج حاصل از مطالعات کاربردی هنوز به طور کامل قابل‌توجیه نیستند. هنوز نمی‌توان به درستی در مورد چگونگی تاثیرگذاری عامل مذهب روی سلامت و بیماری افراد توضیح مشخصی ارائه داد.

بسیاری از عوامل هستند که همزمان و همراه با زندگی مذهبی در زندگی فرد وارد می‌شوند که ممکن است این تاثیر مثبت مذهب، مربوط به این عوامل باشد. به عنوان مثال، ممکن است این تاثیر مذهب به دلیل سیستم‌های حمایتی باشد که در جامعه مذهبی و بین افراد معتقد وجود دارد و آنها را به همدیگر پیوند می‌زند.

ممکن است اصولاً افرادی به طرف مذهب و اعتقادات معنوی بروند که شخصیت‌های خاصی دارند؛ مثلا آرام‌ترند یا متعادل‌ترند. همین شخصیت ممکن است به آنها کمک کند تا استرس یا رفتارهای ناسالم کمتری داشته باشند.

ممکن است مذهب ارزیابی‌های شناختی فرد را از محیط اطرافش تغییر دهد و این نوع نگاه تازه به زندگی باعث شود تا او بتواند سالم‌تر زندگی کند، بهتر با شرایط کنار بیاید و در نتیجه کمتر بیمار شود.

همه اینها سؤالاتی است که پژوهش‌های تازه‌ای برای پاسخ به آنها مورد نیاز است.

 

 



دو شنبه 21 مرداد 1392برچسب:, :: 22:4 ::  نويسنده : پویا

مولانا

درنظر گاه مولانا عید فطر عید عاشقی است

که اسماعیلِ خویشتن را ابراهیم وار به مذبح برده است

و در پاداش فطر و شادی آن را دریافت داشته است:

عید بر عاشقان مبارک باد

عاشقان عیدتان مبارک باد

بر تو ای ماه آسمان و زمین

تا به هفت آسمان مبارک باد

عید آمد به کف نشان وصال

عاشقان این نشان مبارک باد

روزه مگشای جز به قند لبش

قند او در دهان مبارک باد

عید آمد که این سبکروحان

رطلهای گران مبارک باد

عید فطر در نگاه مولانا روز کمال است و وصال،

روز مشاهده و رویت ماه فائق آمدن بر تضادها.

عید فطر روز اجابت است و شگفتا از شگفتی

دریافت های مولوی در این روز:

بگذشت مه روزه، عید آمد و عید آمد

بگذشت شب هجران معشوق پدید آمد

آن صبح چو صادق شد عذرای تو وامق شد

معشوق تو عاشق شد شیخ تو مرید آمد

شد جنگ و نظر آمد شد زهر و شکر آمد

شد سنگ و گهر آمد شد قفل و کلید آمد

جان از تن آلوده هم پاک به پاکی رفت

هر چند چو خورشیدی بر پاک و پلید آمد

از لذت جام تو دل مانده به دام تو

جان نیز چو واقف شد او نیز دوید آمد

بس توبه شایسته بر سنگ تو بشکسته

بس زاهد و بس عابد کو خرقه درید آمد

شگفت که در این ماه، سنگ درون به گوهر،

زهر جان به شکر و قفل دل به کلید تبدیل می شود

و مولانا در عید فطر بر تمام این گشایش ها دست افشان

و سپاس گویان است.

در غزلی مولانا رمضان را به "مریم" و عید فطر را به

"عیسی" تشبیه می کند:

نومید مشو گرچه مریم بشد از دستت

کان نور که عیسی را بر چرخ کشید آمد...

ای شب به سحر برده در یارب و یارب، تو

آن یارب و یارب را رحمت به شنید آمد

ای درد کهن گشته! بخ بخ که شفا آمد

وی قفل فرو بسته بگشا که کلید آمد

ای روزه گرفته تو ازمائده بالا

روزه بگشا خوش خوش کان غره عید آمد

از هر طرف دیوان مولانا که می روی جز حیرتت نمی افزاید

و افزایش این حیرت ره آوردی جز شوق و شور

"لا یدرک و لا یوصف" چیزی نیست.

عید آمد و عید آمد و آن بخت سعید آمد

برگیر و دهل می زن کان ماه پدید آمد

عید آمد ای مجنون، غلغل شنواز گردون

کان معتمد سدره از عرش مجید آمد

عید آمد ره جویان، رقصان و غزل گویان

کان قیصر مه رویان زان "قصر مشید" آمد

صد معدن دانایی مجنون شد و سودایی

کان خوبی و زیبایی بی مثل و ندید آمد

زان قدرت پیوستن، داوود نبی مستش

تا موم کند دستش، گر سنگ و حدید آمد

عید آمد و ما بی او عیدیم بیا تا ما

برعید زنیم این دم کان خوان و ثرید آمد؟

زو زهر شکر گردد، زو ابر قمر گردد

زو تازه و تر گردد هر جا که قدیم آمد

برخیز و به میدان رو، در حلقه رندان رو

رو جانب مهمان رو کز راه بعید آمد

غمهاش همه شادی، بندش همه آزادی

یک دانه بدو دادی، صد باغ مزید آمد

من بنده آن شرقم، در نعمت آن غرقم

جز نعمت پاک او منحوس و پلید آمد

بربند لب و تن زن چون غنچه و چون سوسن

 

رو صبرکن از گفتن چون صبر کلید آمد



پنج شنبه 17 مرداد 1392برچسب:, :: 1:32 ::  نويسنده : پویا

 

مسعود سعد سلمان 


رسید عید و ز ما ماه روزه کرد گذر

وداع باید کردش که کرد رای سفر

به ما مقدمه عید فرخجسته رسید

براند روزه فرخنده ساقه شکر

برفت زود ز نزدیک ما و نیست شگفت

 

که زود رود آن چیز کو گرامی تر



پنج شنبه 17 مرداد 1392برچسب:, :: 1:26 ::  نويسنده : پویا

 

قیصرامین پور 

عید  است و دلم خانه ویرانه ، بیا

این خانه تکاندیم ز بیگانه ، بیا

یک ماه تمام مهیمانت بودیم

یک روز به مهمانی این خانه بیا

 

 



پنج شنبه 17 مرداد 1392برچسب:, :: 1:19 ::  نويسنده : پویا

قطعنامه راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس سال 1392

 

بسم‌الله الرحمن الرحیم

 

سبحان الذی اسری بعبده لیلا من المسجدالحرام الی المسجد الاقصی بارکنا حوله لنریه من آیاتنا انه هو السمیع البصیر (سوره اسرا آیه1)

 

حمد و سپاس بیکران خداوند سبحان قادر متعال را که به ما توفیق داد با درک ماه مبارک رمضان و لیالی قدر به یمن میراث ارجمند و تاریخ‌ساز حضرت امام خمینی(ره) قطره‌ای از اقیانوس خروشان و توفنده امت بزرگ اسلام و خیل انسان‌های آزاده و حق طلب جهان گردیم و با حضور حماسی و باشکوه در‌ آزمون سترگ «روز جهانی قدس» نمایش دشمن‌شکن و خیره‌کننده‌ای از اراده پولادین خود در حمایت از آرمان قدس شریف و انتفاضه ملت مظلوم فلسطین را رقم زده و با مشت‌های گره کرده بار دیگر نابودی رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی و بیزاری از جبهه استکبار و حامیان صهیونیسم بین‌الملل را فریاد زنیم.

 

اکنون با گذشت 34 سالاز ابتکار معجزه‌گون و راهبردی معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام (ره) و راهبری حکیمانه و تداوم مدبرانه آن توسط خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، آرمان آزادی قدس و حمایت از ملت مظلوم فلسطین، فراتر از جغرافیای جهان اسلام، ملل و جوامع آزادیخواه و حق‌طلب در اقصی نقاط عالم و حتی در قلب اروپا و آمریکا را با خود همراه و هم‌صدا کرده و رویای تسلط از نیل تا فرات و تحقق خاورمیانه بزرگ رنگ باخته است و زرادخانه رسانه‌یی غرب و اتاق‌های فکر وابسته به صهیونیسم و نظام سلطه، با وجود تلاش سردمداران جنگ افروز و فتنه‌گر خود، تماشاگر عظمت و اقتدار روز افزون جبهه مقاومت اسلامی و ضدصهیونیستی و عبور هوشمندانه آن از پیچ تاریخی و حصول آمادگی برای بازیگری درساختار آتی جهان شده‌اند،‌ ما ملت روزه‌دار ایران اسلامی که با تضرع به درگاه خداوند متعال و امید به عنایات خاصه حضرت ولی‌الله الاعظم امام زمان (عج) و الهام از آموزه‌های جاودان بنیانگذار جمهوری اسلامی و لبیک به ندای وحدت بخش و اقتدار آفرین ولی امر مسلمین و مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در

این راهپیمایی پرشور و دشمن‌شکن حضور یافته‌ایم‌، با تاکید به این که «روز قدس روز اسلام و فریاد بیداری اسلامی و نماد وحدت و اراده ملت اسلامی در حمایت از آرمان قدس و فلسطین» و عرصه‌ای برای «نمایش عمق استراتژیک و دامنه نفوذ مکتب مقاومت و گفتمان انقلاب اسلامی در پهنه گیتی» است،‌ با بانگ رسای تکبیر، مواضع خود را به جهانیان اعلام می‌کنیم:

 

1- ما ملت روزه‌دار وانقلابی ایران، آزادی بیت‌المقدس- قبله نخستین مسلمانان- و رهایی ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین را آرمان مسلم انقلاب اسلامی و راهبرد سرنوشت‌ساز حضرت امام (ره) راه حل و خلف صالح و حکیم ایشان مقام عظمای ولایت و رهبری (مدظله العالی) برای جهان اسلام دانسته و رمز تحقق آن را وحدت و یکپارچگی آحاد مسلمین و حمایت و پشتیبانی همه جانبه وفراگیر از مقاومت اسلامی و ضد صهیونیستی و انتفاضه فلسطین می‌دانیم. و در عرصه ایجاد جهاد خطیر و مسیر الهی، حتی برای لحظه‌ای درنگ خواهیم کرد.

 

2- ما ملت مقاومت و استکبار ستیز ایران، آرمان آزادی قدس شریف و حمایت همه جانبه از مقاومت اسلامی در سرزمین‌های اشغالی و نیز سوریه و لبنان و تلاش برای محو غده سرطانی اسراییل را هم‌چنان اولویت اول جهان اسلام دانسته و با محکومیت شدید جنایات تروریستی در منطقه و اقداماتی که در راستای انحراف توجه امت اسلامی از موضوع فلسطین و احیا روند روبه زوال مذاکرات سازش با ترفند طرح‌های اقتصادی آمریکا صورت می‌پذیرد. به جهانیان اعلام می‌داریم تنها راه حل مساله فلسطین انحلال رژیم غاصب صهیونیستی، بازگشت فلسطینیان به سرزمین آباء و اجدادی‌شان و برگزاری یک انتخابات سالم آزاد و فراگیر برای تعیین سرنوشت این کشور مسلمان و مظلوم است.

 

3- ما ملت مسلمان و روزه‌دار ایران، تلاش‌های رژیم صهیونیستی در راستای نابودی هویت ملی و تاریخی فلسطین و یهودی‌سازی سرزمین‌های اشغالی و معرفی بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت دولت جعلی صهیونیستی، که متاسفانه در سکوت و بی‌توجهی محض مجامع مدعی حقوق ملت‌ها و نیز برخی دولت‌های عربی- اسلامی منطقه پی‌گیری می‌شود را به شدت محکوم و از سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و منطقه‌یی می‌خواهیم با اتخاذ مواضع قاطع و عملی مانع اجرای این توطئه خطرناک شوند.

 

4- ما ملت یکپارچه و متحد ایران، تحولات و حوادث جاری در کشور اسلامی مصر را قطعه‌ای از نقشه شوم و شیطانی نظام سلطه و استکبار- به‌ویژه آمریکای جنایتکار- در راستای امنیت‌سازی برای رژیم صهیونیستی و تضعیف جبهه مقاومت اسلامی و تهدید روند بیداری اسلامی دانسته و از ملت مسلمان و انقلابی مصر به ویژه علما،جریان‌ها و شخصیت‌های مرجع و تاثیرگذار سیاسی و مذهبی این کشور می‌خواهیم با هوشمندی و هوشیاری مراقب دسیسه‌های قدرت سلطه‌گر بوده و با جبران اشتباهات پس از پیروزی انقلاب و حرکت به سوی آرمان بلند آن، امکان هرگونه دخالت قدرت‌های بیگانه و استکباری در امور داخلی کشورشان را سلب کنند.

 

5- ما ملت روزه‌دار و انقلابی ایران، جنگ‌افروزی و جنایات تروریستی در سوریه را طرح مشترک نظام سلطه و ارتجاع عرب برای شکستن سنگرهای مقدم مقاومت اسلامی و جبهه ضدصهیونیستی در جهان اسلام دانسته و با تاکید بر این که این توطئه خطرناک به شکست قطعی نزدیک شده است،‌ به آمریکا، ارتجاع عرب و دیگر حامیان تروریست‌های اجاره‌یی، سلفی و تکفیری اعلام می‌کنیم تنها راه برون رفت سوریه از اوضاع دردناک فعلی، دخالت نکردن بیگانگان و پایان بخشیدن به تجهیز تروریست‌ها توسط قدرت‌های سلطه‌گر و اطمینان به اراده و ظرفیت‌های دولت و ملت سوریه برای اصلاحات و بهبود وضعیت این کشور بوده و گزینه‌ی دخالت نظامی افتادن در باتلاقی است که متجاوزان گریز و نجاتی از آن نخواهند داشت.

 

6- ما ملت مقاومت و بیدار ایران، اقدام مضحک اتحادیه اروپا در قرار دادن نام شاخه نظامی حزب‌الله قهرمان و سرفراز لبنان در فهرست گروه‌های تروریستی را محکوم و آن را نشانه رویکرد منتاقض غرب دغل‌باز به مقوله تروریسم و جابه‌جایی ظالمانه مدافعان حقوق انسان‌ها با تروریست‌های اسراییلی، سلفی و تفکیری و سند رسوایی اروپای مدعی دفاع از حقوق ملت‌ها می‌دانیم.

 

7- ما ملت مسلمان و مجاهد ایران اسلامی‌،‌ با ستایش موفقیت‌های افتخارآمیز جبهه مقاومت و ره‌آوردهای فرهنگ و تفکر جهادی علیه صهیونیسم بین‌الملل بر ضرورت هوشیاری بیش‌تر امت اسلامی برابر توطئه‌ دشمنان اسلام در به انحراف کشیدن بیداری اسلامی،‌ شکستن مقاومت ضداستکباری و ضدصهیونیستی، توسعه اقدامات تفرقه افکنانه بین شیعه و سنی و حمایت مزورانه از فرقه‌های وهابی، سلفی و تفکیری در جهان اسلام تاکید می‌کنیم.

 

8- ما ملت انقلابی و روزه‌دار ایران ضمن حمایت از انقلاب‌های مردمی ملت‌های منطقه اقدامات وحشیانه علیه مردم عراق، پاکستان، افغانستان و نیز جنایات آل‌خلیفه و آل سعود علیه شیعیان مظلوم بحرین را به شدت محکوم کرده و آن را دام شیطان بزرگ و سناریوی دشمنان اسلام برای تامین اهداف و منافع نامشروعشان می‌دانیم.

 

9- ما ملت مسلمان و مقاوم ایران، با تاکید بر لزوم رعایت حقوق انسان‌ها و صیانت از کرامت آنان توسط دولت‌ها و زمامداران کشورها، تبرئه قاتل نوجوان سیاه‌پوست در آمریکا را مظهر نژادپرستی و روحیه تبعیض و بی‌عدالتی نزد سردمداران این کشور مدعی حقوق بشر دانسته و با محکومیت این اقدام سخیف از دولتمردان آمریکا می‌خواهیم با پرهیز از شعارهای پرطمطراق و ادعاهای اغواکننده به گرایشات نژادپرستانه و رنج و بی‌عدالتی حاکم بر جامعه آمریکایی پایان بخشیده و با محترم شمردن قانون اساسی ایالات متحده آمریکا از تداوم تحقیر، تبعیض و ستم به رنگین پوستان جلوگیری نمایند.

 

10- ما ملت مسلمان و ولایت‌مدار ایران، این حضور حماسی و دهها میلیونی را حلقه مکمل حماسه سیاسی 24 خردادماه در عرصه بین‌المللی و فرصتی بسیار ارزشمند برای ابلاغ پیام قاطع و شفاف نظام اسلامی به دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌یی دانسته و به آنان به‌ویژه آمریکای جنایتکار و خبیث که نماد ظلم، جنایت، خیانت، جنگ افروزی و مولد تروریسم دولتی است و نیز رژیم مفلوک و منفور صهیونیستی هشدار می‌دهیم ایران اسلامی هیچ‌گاه از حقوق مسلم خود در عرصه‌های مختلف چشم‌پوشی نکرده و در کنار نیروهای مسلح مقتدر و سلحشور، هرگونه تهدید و تعدی علیه تمامیت ارضی و منافع و امنیت ملی کشور را تحت فرامین مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا (مدظله العالی) فراتر از جغرافیای منطقه با پاسخ سخت، قاطع و پشیمان‌کننده‌ای مواجه خواهیم ساخت

 

 



جمعه 11 مرداد 1392برچسب:, :: 13:52 ::  نويسنده : پویا